Taip būna...

Taip būna ir mums – mokytojams, tėvams, mokiniams.

Šiam ,,nuodui“ yra ir priešnuodžiai. Vienas iš būdų, kaip įveikti šios dienos iššūkius – tai suremti  pečius ir kartu ieškoti sprendinių. Kad būtume patys savo likimo kalviais. Kad nedejuotume, o kurtume save ir savo aplinką.

Todėl balandžio 23 – iosios vakarą į mokyklą susirinko 32 aktyvūs bendruomenės nariai – mokytojai, mokiniai ir jų tėvai. Susirinkome diskusijai. Iš ,,puokštės“ iškeltų problemų išsirinkome tris. Būtent šias: žema mokinių mokymosi motyvacija, silpna mokinių savišvieta, mokinio taisyklių nesilaikymas.

 

Ir kibome į darbą. Trijose atskirose mokinių, tėvų ir mokytojų komandose valandą laiko buvo gvildenamos išsirinktų problemų priežastys ir pateikiami sprendimo būdai.  Visiems buvo įdomu pamatyti kitos socialinės grupės (tėvų, mokinių, mokytojų) žvilgsnį, nes, pasirodo,  visi  matome ir suprantame kitoniškai.

Po pristatymų prasidėjo kitas diskusijų etapas – visų įvardintų sprendinių apibendrinimas ir išrinkimas tų, kuriuos norėtume ir galėtume įgyvendinti. Mokiniai ėmėsi savos savišvietos, tėvai – savo vaikų mokymosi motyvacijos, o mokytojai – taisyklių mokykloje laikymosi.

Ir štai ką mes nusprendėme:

Tam, kad mokymosi motyvacija būtų aukštesnė, reikia:

  1. Mokymo procese nuolat naudoti pagalbines priemones: IT, vietinius išteklius, kviestinius asmenis, aplinką.
  2. Tėvai su vaikais turi aptarti dienos rezultatus. Bet ne tik mokymosi, bet ir bendravimo su bendraamžiais. Siūlymas – arbatos gėrimo tradicija šeimoje.
  3. Už įvairiausius pasiekimus mokykloje skirti nominacijas.

Tam, kas mokiniai laikytųsi mokinio taisyklių, reikia:

  1. Periodiškai mokiniams priminti mokinio taisykles.
  2. Vieningai reikalauti taisyklių laikymosi.
  3. Pažeidus taisykles, mokiniui skirti nuobaudą ir apie tai informuoti tėvus.

Tam, kad augtų mokinių savišvieta, reikia:

  1. Draugų, klasiokų tarpe dalintis informacija, savais pažinimais ir atradimais.
  2. Kartu su tėvais dalyvauti įvairiuose renginiuose.
  3. Mokytojai turėtų skirti tokių užduočių, kurios skatintų mokinio savišvietą.

Tai va, štai taip. Diskusija mums pavyko. Ką daryti kitaip, lyg ir aišku. Belieka įgyvendinti savus sprendimus visiems. Kad būtume savo likimo kalviais.

Iki kitų susitikimų!

Diskusijos iniciatorė ir moderatorė Jolita Štrimienė