Pagrindinis
SĄMONINGUMO DIDINIMO MĖNUO ,,BE PATYČIŲ 2024“.
Smalininkų L. Meškaitytės pagrindinėje mokykloje vyko veiklos, skirtos ugdyti pozityvius mokinių bendravimo ir problemų sprendimų įgūdžius, užkirsti kelią patyčioms, skatinti pagarba ir draugiškumu grįstus mokinių bei mokyklos bendruomenės tarpusio santykius. Klasių vadovai su savo auklėtiniais TAMO dienyne atsakinėjo į pateiktus anketinius klausimus apie mokyklos mikroklimatą. Suvedus rezultatus, galime pasidžiaugti gautais rezultatais, tačiau sakyti, kad mokykloje nėra patyčių irgi negalime.
Besiruošiant mėnesio apibendrinimui ir prevenciniam renginiui „Aš žinau ir tu žinok“, klasių atstovai buvo išsitraukę lapelius su užrašytomis priklausomybėmis, su kuriomis šiomis dienomis susiduria paaugliai. Renginio metu mokiniai kalbėjo, jog su priklausomybe gali susidurti kiekvienas. Nors pradžioje atrodo, kad viską darai saikingai, o vėliau prarandi kontrolę. Todėl labai svarbu užbėgti įvykiams už akių ir paaiškinti vaikui galimas pasekmes. Kalbėkime, diskutuokime, analizuokime patirtis, neignoruokime ir nekaltinkime paslydusių. Renginio metu buvo kalbama apie rūkymą, „veipinimą“, narkotikų vartojimą, priklausomybes internetinėje erdvėje bei patyčias. Renginį užbaigėme mokytojos E. Večerskienės Kanghout programėlėje sukurta viktorina ir psichologo asistentės D. Dobilienės psichologiniu žaidimu apie savijautą.
Socialinė pedagogė Valda Kravčenkienė
VANDENS DIENA
Renginys prasidėjo pas pačius mažiausius ugdytinius. Sveikatos specialistė papasakojo mažiesiems, koks ilgas vandens kelias kol jis atkeliauja iki mūsų, kaip atsakingai jį vartoti ir tausoti. Paskatinti dovanėlėmis, vaikai kūrė mįsles ir posakius apie vandenį. Už aktyvų dalyvavimą kiekvienas gavo po žaisliuką.
Vyresnieji mokiniai dalyvavo akcijoje „Ką žinai apie vandenį ir jo svarbą žmogaus sveikatai? “ Už teisingą atsakymą į pateiktus klausimus dalyvavusieji buvo pavaišinti mineraliniu vandeniu.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Danutė Kriščiūnienė
PRADINUKAI MINI PASAULINĘ VANDENS DIENĄ
Penktadienį pamokos prasidėjo kitaip negu įprasta. Pradinukai šventė pasaulinę vandens dieną. Atrodė lyg visas pasaulis kvėpėtų vandeniu. Tai buvo diena, kai kiekvienas žingsnis mokyklos koridoriais bei kiekviena spalva ant popieriaus skleidė vandens dvelksmą ir sąmoningumo blyksnį.
Pamokos, praturtintos kūrybingumu ir pažinimu, buvo kaip vandens srautas, nuvedantis mažuosius mokinius į plačius vandens prizmės pasaulio horizontus. Jie pasinėrė į mokomųjų filmukų pasaulį, kuriuose susipažino su vandens svarba, savybėmis, nauda.
Piešimas buvo kaip meninis šuolis į vandenyno gelmes. Kiekviena piešinio linija buvo kaip plaukiojimas paslaptingame vandens pasaulyje, o kiekvienas spalvų švytėjimas ant popieriaus - tai vandenyno gyvybingumo atspindys.
Kūrybiškumai su informacinėmis technologijomis vaikai kūrė plakatus. Juose skatino taupyti vandenį, saugoti sveikatą bei gamtą.
Mokiniai su įdomumu ir susižavėjimu lankėsi Smalininkų vandens matavimo stotyje. Pradinukai buvo lyg maži vandens tyrinėtojai, įsitraukę į veiklas, kurios atskleidė vandens reikšmę jų gyvenime. Jie sėmė vandenį, tikrino vandens spalvą, tyrinėjo jo skirtingus atspalvius.
Skaičiuodami, kiek vandens jie pasėmė, vaikai mokėsi vertinti ir suprasti vandens kiekio svarbą, kartu atrandant jo ribotą išteklių vertę. Klausantis pasakojimo apie tai, koks yra geriamas vanduo , išmoko, kad geriamasis vanduo - gyvybės šaltinis, kurį reikia saugoti ir gerbti. Tai buvo pamoka apie atsakomybę ir pagarbą aplinkai, kurią pradinukai priėmė su džiaugsmu ir susižavėjimu.
Tokia diena mokykloje buvo ne tik šventė, bet ir kelionė į vandens pasaulį, kuriame vaikų pažintis su vandeniu tapo ne tik mokymosi patirtimi, bet ir džiaugsmu tyrinėti aplinką. Tai ne tik mokymosi procesas, bet ir pažintinis kelias į gyvybės ir gamtos grožį bei svarbą.
Mokytoja Virginija Polockienė
ŽEMĖ – MŪSŲ PLANETA
Kovo 20-ąją minima Žemės diena, astronominis pavasaris. Tai diena, kai žmonės visame pasaulyje skatinami atkreipti dėmesį į aplinkosaugos problemas ir imtis veiksmų jų sprendimui, konkrečiais darbais prisidėti prie gamtinės aplinkos puoselėjimo ir saugojimo. 1-4 klasių mokiniai, minėdami Žemės dienos šventę, diskutavo apie ekologines problemas, atsakomybę ir veiksmingą elgesį su gamta, neatsakingą vartojimą, energijos taupymą, ekologišką transportą, atliekų krizę, vandens taršą ir kt., svarstė, kaip kiekvienas galėtų prisidėti prie Žemės išsaugojimo. Mokiniai stebėjo vaizdo įrašus, vyko integruotos pamokos, projektiniai darbai, kūrybinės dirbtuvėlės.
Turėjome puikią progą prisiminti, kad mes visi esame dalis didelės gamtos šeimos ir mūsų veiksmai turi didelę įtaką mūsų planetos būklei. Sveikiname mūsų planetą – Žemę!Išmokime rūpintis ja ir saugoti. Būkime draugiški aplinkai.
Mokytoja Eglė Sprainaitienė